fredag 6 september 2013

25

Äntligen fredag! Slurpar lite gó öl och ska kolla film eller serie strax. Filmjobbet blev en dag till, men lite utkörningar av saker och folk till flygplats. Varje filmjobb jag är med på tänker jag att det är mitt sista då det e som körigast, men då allt e slut och lugnet brer ut sej så saknar man det. Fick idag min sista lön från B&B den blev dubbel mot vad jag trott så vi har unnat oss en ny diskmaskin! Efter ett och ett halvt år utan så är den väldigt efterlängtad, hemtransport på måndag, installerar själv. Har också fått mitt efterlängtade regnställ från Outnorth nu ska man bara invänta en blöt höst med många och långa hundpromenader. Smilla fick nå jackor från Stormberg, de var alldeles för stora och jag gillade inte riktigt känslan i de...blir nog att köpa på plats istället. Mera då...har lyxat mej med en "träningsväst" från Hurtta då jag och Caizy ska kämpa på, börjar vardagslydnad ett på tisdag... Ska försöka lägga något spår uinder helgen och köra lite lydnad...men hon är duktig vårt lilla monster! Sitt, ligg, stanna, fot en bit, kontakt, inkallningen så där...spår?Ja mer träning... Kan möta folk och hundar utan att försöka helt tok hoppa på de, har lugnat sej. Fisa illa är hon mycket bra på...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar