onsdag 6 augusti 2014

@home...

Alltid lika skönt komma hem! Värsta busåskvädret på vägen hemmåt, puttra på i 60 under störtskurarna, vindrutetorkarna har fått slita och med tur så har bilen blivit lite renare.
Arbetsveckan har varit blandad, Lugn och fartig om vart annat. Började som mätare, igår drog man armeringsnät och idag har jag lagt kabelrör, har varit skönt att få ta i! Blir annorlunda arbetsuppgifter då den andra mätaren har fått mätuppgifterna, men det spelar ingen roll så länge jag slipper vara stilla.
Vi har hunnit vara till Landströms i Kiruna för fredagsmiddag. Smilla, som varit i Kiruna, plockade vi upp på vägen dit. Jag åt grillad lammytterfile´med rosmarinsky, vitlökssmör, grönsaker och råstektpotatis, Smilla tog Grillad entrecôte med gotländsk tryffelsås, grönsaker samt hemlagade pommes frites. Vi delade en en efterrätt Vit chokladkaka med confiterad rabarber samt en sorbetkula, OJ vad gott!!! En kanonmiddag som jag gärna hade ätit igen.

På lördag blev det grillfest, en grillad köttbit och potatissallad, nääästan lika lyckat som maten på Landströms. Prat, musik och någon öl, sen kväll men den var trevlig!

Grillfest på badplatsen

Vaja med kalv


Fastnade bakom vattenbilen

Har fått byta rum då vi blir fler som ska sova

Första varvet asfalt är på gång

Jag fick mej en flygarkompis en dag

Inga planer för denna vecka finns, rätt så skönt faktiskt, ska bara sega på, kolla upp jobb att söka, njuta av ledigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar