tisdag 22 november 2022

Bara tristess och vansinnig hemlängtan...

Nu har jag gjort mitt i Norge känner jag, vill hem! Bara jobba klart först, kontrakt till sista december... Blev inte bättre av att jobba tre veckor och hem en vecka,  längtar bara hem ännu mer 😂 Balestrand är ett bra samhälle att spara pengar i då här absolut finns inget att slösa pengar på, märks på kontot! Och har lagt bort snusandet och att "lyxa" till med någon öl då man är ledig. 

Är nu igång med att kunna jobba på demens avdelningen, så blir lite variation med var man är. Där går tiden fortare då det är fler pasienter och mer att göra.
Längtar till mitt jobb i hemtjänsten samtidigt som jag är sugen på sjukhusjobb, ansökning dit finns, men hade önskat besked INNAN man tackar ja till nytt kontrakt i Norge...om man får nått förstås, eller att man snabbt får en operation att lägga ner stomin...en liten sjukskrivning, men den kommer då den kommer om allt ser bra ut.

Hem om en vecka och då i 11 dagar, så klokt jag lagt upp jobb veckorna. Då blir det att pynta jul och umgås, ordna julklappar och njuta av att vara hemma.
Tråkiga måsten som två pk-prov och på nytt få till coloskopin som jag klantade till sist. Ny tarmtömning och INTE glömma att ta antibiotikan före...är den kontrollen som avgör om nedläggning. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar