tisdag 27 december 2022

Blogga är inte min grej!

Det går som vanligt då jag försöket vara aktiv, det är roligt då det händer saker som man kan få ner i text, men nu är det absolut inget annat än jobb.

Varierande väder här i Balestrand, snö har kommit, går mellan några minus och några plusgrader. Regn och snö om vartannat, slask på vägarna, igår blank is på väg t jobbet. De strör med sand och salt ser det ut som. Har en ledig dag idag och ska ordna matlådor till mina sex sista vakter på Helsetunet. Blev ingen förlängning för mig så finns något jobb här i Norge för mina sista åtta veckor så hoppar jag på det, annars hem och starta upp på mitt ordinarie där. Hade verkligen behövt norsk lön in i det sista! Fick en felutbetalning av en lön från ordinarie jobb, inga problem med att betala igen det utbetalda men jag måste betala tillbaka skatten de betalat in också, inom tre månader. De borde ju kunna vänta till skatten betalas tillbaka, men tydligen inte 😠 sura pengar att dra frå det lilla man har.

En sak jag också gruvar mig för då det är dags för jobb hemma, den lägre lönen förstås, återgå till att måsta städa hos brukarna(i Trondheim kommun fanns en personalgruppen för detta) De tidvis långa arpetspassen 🙁 här i Norge är det sju timmar! Men jag är så glad att jag tog denna möjlighet och längre fram kanske det är möjligt igen! Och har fått se lite av Norge, har aldrig flugit så mycket som under detta år, vet var jag gärna äter på Gardemoen om jag måste vänta där. Ingen favorit på Arlanda, där blir det vad det blir.

Lämnade kameran hemma så inga bilder 😂

God fortsättning på det nya året som kommer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar