söndag 8 januari 2023

Hemma några dagar...

Då jobbet i Balestrand blev förlängt till den 29:e januari så hoppade jag glatt på! Önskan är att få jobba till tjänstledigheten är slut, men kommer nya vikarier till veckan och de vill ha de som kan stanna längre perioder, och det förstår man.

Min hemresa lyckades jag knasa till ordentligt 😟 kliver på buss i Balestrand, utan att titta vart den skulle, kliver naturligtvis på helt fel buss som kör till Sogndal istället för Førde där min resa är bokad ifrån 😠Fanns inte i mitt huvud att det kör två olika bussar med några minuter emellan, chauffören borde sett på biljetten att jag hoppade på fel buss? Upptäcker detta någon kilometer efter start, men då var det försent. Tog en stund att samla sig, meddelade Helsenor vad som hänt och började leta biljetter. En sådan här gång är det tur man har kredit 🙁 bara tråkigt med fler utgifter(får kanske tillbaka endel av Helsenor)än den skatt som Luleå Kommun vill ha NU! Fick ihop resa och landade 25 minuter senare än tänkt på Kallax, bara skönt hinna hem i tid ❤️ Försökte få en resa till söndagen men det var ganska fullbokat, så i vanlig ordning avresa lördag morgon. 

Från riktig vinter tillbaka till slasket, föredrar vintern i Luleå om den är som den borde. Blev inkastad på jobb i eftermiddag, så bra med lite extra timmar, man undrar också om det har blivit några förändringar med de pasienter som hade det jobbigt. Vilken avdelning jag jobbar på får jag se då jag är där.

Tog med det nya garnet jag beställt och tänkte påbörja tröja två, men hittar inte mina strumpstickor!? Har letat och letat, de måste ha följt med till Luleå? Men tycker inte de borde tagit sig genom säkerhetskontrollen av bagage som skulle på planet? Väntar på att dottern ska vakna så hon kan se om de ligger hemma. Annars köpa nya imorgon, annars kommer jag att tråkas ihjäl...




Hemma i Luleå 

Luleå 

Sogndal


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar