onsdag 16 januari 2013

Dag etthundrasextioåtta...

...dagarna rullar på i samma lunk som vanligt. De tre inlämningsuppgiferna vi har tills imorgon har jag gjort klart och skickat in, frostsprängt tegel på en fasad, en fuktskadat kallvinda och ett villabygge...jag tvivlar på att man gjort rätt men har försökt klura på enligt de instruktioner vi fått...eller så som jag har uppfattat de. Vi kämpar på med våra Inpuls besök, blir i alla fall fem pass i veckan, mer om vi har farten! Kör runt på mina gamla pass, som är uppdelade på tre gånger: armar(biceps/triceps) och bröst, ben(lår/vader/rumpa) och mage, rygg och axlar. Nu är jag sugen på att få lite mer variation och lite nya övningar, fyller på och byter ut lite eftersom man kommer på. Har varit en riktig stugsittare de senaste dagarna, av vilken anledning vet jag inte riktigt, men man har försökt läsa inför tentan(fredag) och gjort färdigt de andra skoluppgifterna, har funderingar på att köra in till stan på natten för att fota...så det kanske blir av i helgen då de två yngsta åker bort. Idag har man fått påfyllning på kontot av CSN, trodde det skulle bli en vanlig utbetalning den 25:e som vanligt, men det kom som tio dagar före! Har varit bbehov av lite nödvändigheter så det blev att handla idag. Dottern Nadia som hade besökstid på Sjukhuet kom till stan så vi hann med att kolla runt och äta. Apoteket fick besök då mina medicin burkar har varit lite tomma, bara försöka komma ihåg och ta det man borde då de nu finns. Blev lite andra inköp där också, H&M där hittade jag ett träningslinne, Nikie fick en jacka och Smilla en Onepiece, tur att det är mycket reor nu! Då är det roligt att handla. Köpte nagelförstärkning och andra saker till naglarna för att få de i lite bättre skick än de är. Smilla hittade också reaskor, hel perfekt då de gamla är kastade, lite nättare, men varma som hon kan använda då det är dags att stuva undan Kamikerna. Noah fick Chinos, två par för 300:-, inköptes på Carlings och de satt kanon bra på pojken, att han är så stor att man kan köpa kläder där nu. Försökte få tag på en inte så dyr men ändå skön sport BH, suck, de sitter så konstigt. Ska testa de på H&M igen och se om de känns bättre en annan dag. På Inpuls reade de ut sina reakläder(Nike) för halva-halva, klar vi hittade saker där då. Nikie fick ett par WCT byxor och Robert ett par träningsbyxor(nu kan han inte skylla på inga byxor då man vill ha med honom). Så det är på ett ungefär där man är nu och redo för sängen! Har ätit lite keso till kvällsfika och känner att vatten behövs. Ska lyfta ner min lilla svettiga nattkompis till golvsängen så får man ovaa ensam en liiiten stund! Kollar nog något på en play kanal innan man slåt igen de blå helt för natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar