fredag 18 januari 2013

Dag etthundrasjuttio...

...tänk att jag trodde att jag hade bättre ekonomi helt plötsligt! Bara för att man får mer pengar så betyder det INTE att man kan köpa det som behövs...otroligt korkat(men som man alltid gör) så har jag handlat före jag upptäckte läget...IGEN!!! Hur ska man få in i huvudet att KOLLA OCH RÄKNA FÖRE!? Hoppas verkligen att jag blir klok någon gång eller i alla fall får en vettig ekonomi så man hela tiden slipper vända och vrida de slantar som finns i flera varv. Är utan småttingar i helgen och hemma ensam med mellan tjejen, halvan Robert jobbar så har är i Kiruna. Har avklart den tredje kursen i utbildningen, godkänt? Ja det hoppas jag, men vet inte när man få veta resultatet., spännande värre...men jag är mer spänd inför den nya kursen...mätteknik!!! Är ju ett ämne/yrke jag fastnade för under min förra praktik. Eftermiddagen och kvällen blev hur märklig som helst :/ har haft noll tidsuppfattning...men fick till slut ihop när/var och hur. Skippade träningen, genensam överenskommelse med dottern. Oj, missade en av de där ICKE TILLÅTNA shopping rundorna...OCH maten med klasskompisarna. Efter lunchen på Olivers(med klassen)så gled jag in på Claes Ohlson där jag köpte: pastaslev, papper till skrivaren vanliga och foto(A4), färgpatroner och 11(!) svarta fotoramar! På H&M köptes två sportBH:ar, en grön till mig och en svart till Nikie, ny energi till träningspassen! Nästa totalt onödiga(fast nödvändiga) en aw med Susanne på Bishops, alltid så roligt att ses och surra...tog med kameran och hann ta någon bild innan busen åkte hemåt, någon bra bild? Nja...men början till stadsbilder kanske...nu sitter man i sängen, täcket över benen, hunden under täcket, en skål chips och en mörk öl...

 Ovanför är före stan, i väntan på bussen.

 I stan är de två ovanför tagna

 Hemma då man hoppat av bussen.
 Gågatan i stan.
 Äsch då, trädet döljer precis våra fönster.
En av de bajsburkar Tia fyller med min hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar