torsdag 17 januari 2013

Dag etthundrasextionio...

...en kall dag var det idag, runt -23 då vi vaknade och dimma. 100% luftfuktighet såg jag på vädret som finns här på datorns skrivbord. Då det var så fint ute igår på morgonen så laddade jag för en tur ute med Tia, hon fick på sina "sockar" och sitt täcke...absolut super äckligt tycker hon, men utan så går hon inte många meter då det är så kallt. Den tjorviga Toyotan startade utan gnäll så vi kunde puttra iväg. Kollade först hamnen i Lövskär, men då hade dimman lättat och den mystiska stämningen var helt bort, tur man alltid kan åka till Hertsöträsk, många ställen att stanna på. Begränsat nu under vintern då inte alla vägar plogas upp, men tillräckligt! Så lite drygt en timme i kylan blev det för oss, inga köldskador då vi var ordentligt klädda. Hem och höja blodsockret som hade dalat under promenaden. Sedan fick Tia vara hemma och jag körde till Yvonne för en kopp kaffe och prat, skönt surra loss med en vuxen då man bara har barnen hemma... Ut mot Storheden blev det efter det, hade några ärenden som skulle göras, men blev som nästan inget gjort... Hamnade på Intersport där reakläderna hänger, fyndade täckisar till mig!!! Precis sånna som jag har velat ha, det bara var mina! Och med en nedsättning på 70% från 2500:- så kändes det som världens kap... Tog en sväng på Systembolaget och handlade några Ale, en flaska rött och två cider, kan vara gott med en kall öl imorgon kväll då de små dragit iväg till sina extra familjer. Och mer då...jo en födelsedagspresent blev inhandlad...är ju en som fyller jämt snart, februari närmare bestämt. Plus tre av barnen också 10:e, 14:e och 20:e, så går det då man inte planerar, julen i december och födelsedagar i februari är inte roligt för ekonomin.  
Smilla fick en lyxhämtning från skolan med bilen, hem och kocka fisksoppa. Fredagsmys inhandling och träning, rygg och axlar, känns alltid som jag glömt göra något då jag är där, men kommer säkert ihåg vad det kan vara imorgon...eller en annan dag. Känner minsann av gårdagens bröstpass och ryggen smyger sig in, försökte ta i ordentligt.

 Ungefär mot öst(går solen upp där?)
 och så här såg det ut mot öst(andra hållet i alla fall)



 SOL




De tre sista bilderna är tagna från vår parkeringsplats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar