torsdag 5 februari 2015

5:e februari...

...-11 visar ute termometern, rätt så lagom temperatur OM det vore blåsfritt, snöandet ska väl sluta idag? Tycker att jag läst det någonstans, men ska ta och kolla SMHI:s sida bara för att. Jag har nu betalat bort mina skitlån och krediter, ser fram emot månadens räkningshög, verkligen! Så klart har jag hunnit med dumköp och krogbesök då det blev lite över... Det allvarligaste dumköpet är en uppsättning med skateskidor, pjäxor och stavar! Längdskidor har jag aldrig åkt, man gjorde det på lågstadiet, högre upp sket man i det...men har hunnit testa, i mörkret där inte en enda kotte var, och JA! Det går och känns jätte kul, men nog är det enklare med slalom, måste få till en bra teknik så man inte bara liksom trycker iväg sej med armar utan benen och skidorna med. Fördelen med skate(enligt de som vet)man behöver inte valla! Och det är det man ska ha då man ska åka bakom hund, ja det är bara att hålla tummarna på att man INTE bryter något... Krogsvängen var bra, men blev en aning för kostsam...så går det då man tror man är miljonär för en kväll! Har varit till Haparanda och Ikea i jobbärende, inte helt fel, men man vill ju så gärna shoppa helt nytt till hela vårat sunkiga hem, a som inte innehåller diverse snusk som hamnat där under åren, men den har varit bra så länge vi haft den. Var en jätte stor hörnsoffa från början, eftersom har jag kastat ut delar, kvar är en trea ungefär. Igår hade jag tid hos tatueraren Tomas Niva på Örnäset Tattoo, försöka få min arm klar innan pensionen...
Just då han satte igång...

Lunch på IKEA

Min omklädningshörna...

Jag och Susanne på väg mot Cleo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar