torsdag 29 januari 2015

29:e januari...

...snart är 2015 första månad slut! Nu sitter man i världens snörike och det kommer mer, så här mycket snö har jag aldrig sett i Luleå så länge vi bott här, nionde vintern här. Längtar mest bara ut i snön, kul plumsa omkring, busa med Caizy, åka slalom i lagomt mjuk backe. En önskan efter längdskidor finns också, åker nog och kollar lite imorgon. Gräva snögrotta är snart ett måste i någon av alla snöhögar. Igår kväll tog jag och Noah hans restaurangbesök, först ville han på en china...men lyckades styra om så vi hamnade på Roasters, nöjd och belåten blev han med en plankstek och citronsorbet till efterrätt, jag tog hjortfilé och njöt av varje tugga, jätte gott! Choklad terrine(hur stavas det?) med citronsorbet till efterrätt för mej, ett glas rött och en fördrink unnade jag mej också. Sånt här borde man får göra i alla fall en gång varje månad, men jag får njuta de gånger det händer. Nu får jag börja om igen med Smilla eller kanske Nadia och Noomie?
Finaste lill foten med finaste tassarna






Favorit bollen får sej!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar