fredag 5 augusti 2022

Ändå en bra ledig dag!

Så skönt med sovmorgon, sov några timmar i soffan där ryggen mår bättre, sedan några timmar till i sängen. Ser just nu serien "The Sandman" och den får duga, har lite svårt för att bara sitta och titta. Blir pauser och gör lite nytta mellan varven. Tog en promenadrunda till Ringves Botaniska, gatorna dit och fjordkanten hem. Har doppat fötterna i Korsvika, blir istället för badet jag hade tänkt hinna med i sommar 😁 sämre sommar kan jag inte komma ihåg att jag varit med om! Kollat in blommor, fotat i blindo, smörgås fika, och bara slappat 👍

Helgens matlådor är gjorda, behöver tvätta men där hänger kläder på tork och något ligger i tvättmaskinen...suck... Har plockat ihop tvätt till "sambon" flera gånger, är lite som ett vuxet barn. Finns säkert saker jag gör som hon stör sig på, men är snart bara tre veckor kvar av "samboskapet" tänk om jag fortsätter jobba i Trondheim och bor kvar 😂 då får man reda ut allt, synd bara att det är svårt för oss att kommunicera 😔 

Är super sugen på gottis, men har bestämt mig för att det blir då lönen kommer, får sikta in mig på maten både här och där hemma, måste kunna handla det som saknas. Strålande kvällsväder, hade kunnat ha balkonghäng, men bara sitta där rätt upp och ned blir för långsamt, ingen bok och slut på gratis ljudböcker, funderar på att ta upp stickning, börja med något litet och se vart det slutar...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar