onsdag 10 augusti 2022

Dags hitta nytt jobb

Kollar upp andra företag för att kunna lösa situationen hemma-borta lite bättre, finns gott om företag men svårt veta vilka som är bäst. Med Dedicare finns konstiga saker med lönen som varierar vid varje(känns det som?)löneutbetalning, de har veckoövertid om veckan överstiger 35,5 timmar, ibland godkänns det och en annan utbetalning så räknas hela månadens tid? Jag får inte riktigt ihop det i mitt huvud och säkert likadant överallt, men blir missnöjd då förklaringarna inte känns fullständiga. Försöker då hitta ett ställe där man är kort tid och åker hem ofta eller att jag kan ta med mig hunden. Har en som hört av sig angående detta och hur länge jag kan stanna i så fall, måste kolla på hemmaplan innan jag bestämmer något förstås.

Jobbkväll idag och ser ut att bli regnfritt, men det luktar höst! Och på kvällen, speciellt vid regn, så känns det att hösten närmar sig med stora steg 😳 och har inte ens fått uppleva en vettig sommar 😔



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar