måndag 1 september 2014

Måndag 1;a september

Försöka slå igen de blå innan larmet går, upp fem blir det. Väg arbetet är avsllutat och jag har klivit på en veckas tokjobb! Runner på en reklamfotografering, varenda gång jag jobbar så tänker jag att det är sista gången, men samtidigt så längtar man till tokerierna och tackar ja så fort man blir tillfrågad, tur det inte är så ofta! Ska köra till jokkmokk senast sex med en passagerare, återvänder kanske till Luleå eller så blir jag kvar där uppe. Vi ska efter vägen väster ut med teamet. Hoppas man hinner ta några bilder där uppe, kameran är nerpackad...hoppas jag kommer ihåg necessär och laddare då jag kör. Termos till kaffe står redo och en flaska att ha vatten i.
I lördags var jag, Smilla och Caizy till Vitåfors. Hjälpte till att få upp några plåtar på taket och åt sedan kräftor! Är gott men inget som mättar bara de, ett kilo per skalle minns skulle behövas. Körde hem i mörker och dimma. På söndag lyckades jag hitta lite städlust och röjde hallen, Robotboy körde en vända och jag torkade bakom. Ser ännu bra ut, men där finn hur mycket som helst kvar att plocka undan och kasta och sortera. Vid sex tiden på söndag kväll körde jag och Smilla Caizy till Vaktens Hunddagis, där är hon nu pensionatkund till på fredag, allt för att veckan ska flyta på då jag sover borta från imorgon. Smilla och Noah åker till Noahs extra familj och Nikie klarar sej själv...har hon då visat förr i alla fall, färdig mat och enkelt att laga finns. Konstigt inte ha någon med sej på morgonpromenaden till skolan, ingen som puttas och snor täcket på natten...längtar till helgen då ordningen blir återställd!


Saknad tokig knas bolls hund

Här var Norrsken igår natt, 31/8 i Luleå!?




Inga ord behövs...

Hämtade folk på ett öde Kallax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar