söndag 14 september 2014

Valdag 2014

Har varit på väg att förtidsrösta två gånger och bägge gångerna så var det stängt, ska, så fort jag är klar, bege mej mot vallokalen och göra mina val! Under veckan har det inte hänt något speciellt, Smillas skola har haft Svedjemästerskapen så då var jag och tittade en stund. Har anmält mej på arbetsförmedlingen, sökt lite jobb som ser lämpliga ut, chansen att få de är kanske minimala men jag försöker i alla fall. På fredag körde jag till Vitåfors och målade klart ytterpanelen på Fredriks utbyggnad, kvällen blev det två öl på Bishop med Susanne och Kattis.
Har börjat kolla Weeds 

Första långsidan klar!

Bishopbesök
Lördag var bokat för bröllop, min kompis Heidi som har gift sej med sin David. Första har jag vimsat omkring och funderat på klädsel, sedan present... Hittade inte inbjudan och var på plats två timmar för tidigt, tre istället för fem. Nå det löste sej då Susanne fick ta min bil, skjutsa till kyrkan igen och sedan skjutsa mej till middagsstället, Rutviks Bygdegård. Det bjöds på god mat och en massa prat(lyssnande?) en trevlig lördagkväll. Fick skjuts hem av min bordsgrannne, åka porsche för första gången! Skulle egentligen varit valmottagare idag, men sa bort uppdraget då jag tycker det är alldeles för mycket göra för en dålig penning. Av någon anledning trodde jag det var skattefritt jobb...men nix! Ska ta en promenad till Susanne och hämta bilen, känns skönt ute, behöver också göra en handling på Willys och hämta Nikie i G-stad.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar