torsdag 16 juni 2022

Första veckan av tolv är avklarad...

Och jag undrar hur jag ska klara av det 😟 vill verkligen jobba färdigt den tid jag har skrivit kontrakt men är tungt med stress och underbemanning. Blev som jag gruvade mig för "ur askan i elden" och nu är det bara bita ihop, göra det bästa av de lediga dagarna för att ladda om. Det som är lite tråkigt för stunden är det gråa och smått blöta vädret, jag drog iväg med sol och sommar skor 😁 smet in på sportaffärer nära och "fyndade" goretex skor så jag slipper bli blöt, regnställ har jag iaf.

Helgen blev jobb gånger två, sa ja till ett dubbelpass och blev insatt på två. Ork i kroppen finns men hjärnan blir fruktansvärt seg(iaf min)och risken för att det blir fel ökar, så nej tack! Ett dubbelpass om någonsin igen, jobbar gärna sex dagar per vecka och är ledig en men mer än så räcker(säger jag nu). Den lediga dagen är viktig för återhämtning och att få göra matlådor, tvätta och röja hemma. 

Dagens lediga dag blev buss till Ringves Museum för att styra stegen till Sponhuset. Där åt jag en våffla och tog sedan Ladestien hemmåt. Träd och grönska, fågelsång, fjorden till höger, backe upp och ned. Så härligt trots lite regn, ca sju km promenad så där lite lagomt och peppande då man till slut känner igen sig. Borde göras varje lediga dag eller varje fm pass(om man inte promenerar från jobbet) saknar närheten till det gröna 😔 Efter promenaden blev jag seg och tog en timmes pn för att sedan laga matlådor till de kommande arbetspassen. Kycklinggryta med wokgrönsaker, kokosmjölk och ris. Måste få in någon variation känns det som, köpa lite lax för omväxlings skull. Det jag köper blir oftast kjöttdeig av storfe eller lamm, lax och kyckling. Är sugen på paj, lasagne och soppa 😁 så dags att utöka menyn. Hemma blir det mest...smörgås, yoghurt, chips eller en omelett... Har köpt modell större av matlådor så proppar en full och maten räcker ungefär fyra(eventuellt fem)arbetspass 👍

Jag är seg...otroligt seg och har redan hemlängtan 😪 Bit ihop och kämpa på 👊

Bara ta sig en snutt med buss så blir det grönt


Sponhuset...vilken fasad!




Föredrar daggmaskar 😳

När man ser nått man känner igen...nääästan hemma 😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar