lördag 25 juni 2022

Midsommarhelg...

...och jobbar, tredje helgen på raken, bra för inkomsten och jag har lika med noll umgänge. Jag önskar att jag kunde vara mer öppen och social, prata, med folk och kanske få följa med på något roligt. Tyvärr är jag så van ensamheten hemifrån så jag är lite av en "ofrivillig ensamvarg" men hade jag inte varit det så hade jag kanske inte klarat av att jobba i Norge så lång period som det blir. 

Var ledig igår och det var super väder, strålande sol och äntligen varm luft. Sov till jag vaknade och tog en lång frukost kombinerat med städ då "sambon" kommer hem från sin semester ikväll. Tog en promenad på Havnepromenaden,  i änden satt jag på Ila Brainnstasjon för en öl innan jag travade vidare hemmåt. Middag och balkonghäng, snart övergår min röda hud till lite brunt, blandat med de blåmärken jag lätt får då jag äter blodförtunnande och blekbenen som är orakade och har synliga åderbråck 😁blir lite bättre sommarfärgade. 

Har kveldsvakt imorgon och det känns bra, jag gillar sovmorgon 👍är på det området jag känner till så det är också ett stort plus! Idag har jag kört utan GPS, varierat vägarna för att få ännu bättre koll, detta gäller ett område av tre 😂 men det går mycket fortare nu när jag bara kan skutta in i bilen och köra dit jag ska, rutiner sitter och man har koll på brukarna 👍 så skönt! Pratar också mer med kollegorna men de flesta är typ ungdomar 😊

Så ut som att torden var på gång...

Men inte det, ännu tryckande värme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar