söndag 5 juni 2022

Tillbaka i Trondheim...

Lyckades få till en massa som skulle ner i resväskan så fick ta min lilla kabinväska också. Klart jag måste ha lite sportknäcke, zoegas, snus och en skvätt vin. På detta så måste alla diabetespryttlar med, stomipåsar och diverse mediciner, sånt som jag behöver för att överleva. Lite kläder och skor har också fått följa och hygienprodukter såklart och allt detta är just nu på okänd ort 😟 inte en av mina resväskor har tagit sig till Værnes!? En annan passagerare var också utan sin resväska så vad de gjort på Gardemoen hade varit intressant att veta. Nåja jag klarar mig några dagar på det jag har, får tvätta underkläderna på kvällen, klara en dag utan deo vet jag inte om jag gillar och tandborste få inhandlas imorgon OM det inte dyker upp då förstås.

Känslan att åka tillbaka är lite tudelad, samtidigt som man vill vara hemma så har jag velat hit också, blir långtråkigt att bara vara ledig och man har alltid trevligt ute bland brukarna. Soligt och fint men kyligt i luften, så ingen direkt sommarvärme, i Luleå var det också finväder på morgonen och luften var behaglig. 

Då mitt tänkta kvällsfika ännu reser så gick jag på Søstrene Karlsen och åt deras fisksoppa, den var inte lika god som jag minns den från förra gången och det var mindre fisk och musslor i den, besvikelse då man var sugen. Gick på Rema och köpte en frukost yoghurt men hade inte i hjärnan att köpa tandborste. Nu är det lika bra krypa under täcket så tiden försvinner, hoppas på att väskorna kommer till rätta före jobbet imorgon.

I väntan på buss mot centrum för byte till Bergnäset,
den bussen var fullsatt så vi var några som blev kvar
på Smedjegatan. Hann boka en taxi som skulle komma 
tidigast på 30 min. Då dyker en annans privata skjuts
upp, viftade lite snyggt med tummen, kastade in bagaget
och tog mig iväg. Vi hade ett trevligt samtal och åter
ett stort TACK till räddaren i nöden.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar