lördag 10 september 2022

Vecka ett...

...av fyra är snart slut 👍 men med blandade känslor, man fäster sig vid många av brukarna och det blir tråkigt att lämna de förstås,  men ny personal dyker upp och nya brukare för mig. 

Har jobbat dagvakt idag och vädret är kanon fint! Suttit någon timme på balkongen och läst bok, ska fortsätta med den ett tag till. Har varit en lugn dag på jobbet, men nu för tiden är det ofta det, så skönt då man inte orkar stressa och krångla till det, är bara att ta det som det blir så blir det oftast bra. Var ledig igår, städade upp lite hemma, tog en promenad till biblioteket för att låna en dator. Har inte kunnat få till mitt inlogg till den nya firman som jag ska jobba för, men nu är det ordnat 👍

Har bytt från Dedicare till Helsenor...för att de kunde erbjuda jobb som jag tänkt, jobba tre veckor och hem en vecka, litet äldreboende i ett pytte litet(avlägset?) ställe, borde vara gångavstånd till jobbet. Drar till Vestlandet, Sogn kommune, placerade i Balestrand på Balestrand Helsetun? Verkar vara tre avdelningar med åtta sängplatser vardera, en långtid, en korttids och en demens. Spännande prova på något annat, har kontrakt till 31 december, inte för länge om det inte känns bra. Min stora fundering nu är hur tar man sig dit?! Men jag hoppas Helsenor har koll på läget och betalar hela resan ända fram 😁 Nu blir det på riktigt mitt ute i ingenstans, en bit in i Sognefjorden, vid vatten, fjell på sidorna, gamla hus, hoppas det finns någon matvarubutik 😳 Kanske är så lång restid dit att man ger upp hemresan? Men tar med så mycket det går första resan och bara kabinväska då man åker hem.

Ligger på "standby" just nu då jag kanske måste börja jobba 7:30 istället för 14:45, men ska jobba så mycket det går nu så bara hoppas på att de ringer 👍I morse hade jag missat ställa "dags att vakna" larm och vaknade till "dags att gå till bussen" upptäckte det en minut i sju och fick väldigt bråttom 😂






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar