tisdag 13 september 2022

Vecka två...

...av de fyra som är kvar här i Trondheim och Munkvoll Hjemmetjenste 😁👍har inte riktigt förstått att jag jobbar i Norge?! 

Hade en ledig dag igår och det jag lyckades få till var matlådor för veckan, promenad till Rema och resten av dagen med bok och tv. Började regna på kvällen och det ser ut som att det blir mycket regn framöver. Har försökt kolla upp nya firman och det dåliga jag hittar är rejält dåligt men ligger runt sju år bakåt i tiden, lite osäkert känns det, så försöker få allt på papper. Nu hoppas jag det går att få till en så smidig resa som möjligt och så klart att boendet är skapligt, önskar kaffebryggare, gärna tvättmaskin 😁 dusch och toalett, mjuk säng så min rygg inte är ond. Just nu sover jag i soffan, går bra då "sambon" har semester, sängen är inte skön! Kommer få höra en ny norsk dialekt, tycker den påminner om isländska, men det blir spännande se hur mycket man förstår och om man lyckas lära sig lite.

Inringade i rött är då Balestrand 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar