tisdag 25 oktober 2022

Tre pass..

och sedan har jag första fria veckan från Balestrand 😁👍 Längtar hem såklart, hur k8rt tid man än är borta så längtar man nog alltid hem! Jag måste någon gång få ihop till en husbil, då har jag mitt hem med mig 😍 Men då är jag orolig att något ska hända med ögonen efter så många år av diabetes...har, enligt läkare, normala diabetesförändringar på ögonbottnarna?! Och det betyder...? OM jag lyckas skrapa ihop till en liten husbil så får jag väl inte köra den då jag väl har en 😳😁 Att jobba på ett äldreboende är verkligen annorlunda mot att vara i hemtjänst eller som personlig assistent. Nu är jag på korttidsboende, längre eller kortare besök för patienterna som är i varierande skick. Avlastning, rehab, utvärdering inför hemresa t.ex. några sega timmar varje dag och travelt/stressigt(massor) mellan varven då alla vill göra allt samtidigt 😂 Jag som bara är tillfälligt gör mitt bästa och vet att jag tar mig därifrån, väldigt nyttigt att prova annat!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar