söndag 23 oktober 2022

Två veckor...

...här i Balestrand. Liten by som har sommaren som sin livliga tid, nu är här bara de som alltid bor här. Finns inte mycket att göra de lediga timmar man här. Behov av bil finns då det är så där med bussar och färja. Ett berg/fjäll med turstigar, en väg upp och samma ner. Jag tycker det är super tråkigt gå samma väg flera gånger 😟 man tar sig en bit åt vardera håll om byn, men går inte ut på "stora" bilvägen som är smal, så man är väldigt begränsad. Här är väldigt fuktigt, växer mossa på allt tror jag. Träbryggor är slemmigt halkiga, regnar i alla fall inte var eviga dag som jag trodde 😁 alltid något. Nå bara en vecka till innan jag får åka hem och tanka ny energi för att stå ut 😂 Nu skulle jag kunna jobba varje dag och överleva, bättre på jobbet än segt och tråkigt ledigt. Gårdagen blev en hel dag av lathet, känns skönt att ha den förmågan också. Tanken idag är ut...men man får se vad det blir med det, är inte riktigt redo för att bestämma något ännu.

Bor med en yngre förmåga i en jätte stor lägenhet, tio minuters promenad från jobbet. Kallt inne men vi har några elelement, finns en kamin, men de håller inte med ved?! Trasig dammsugare och brist på övrigt som man kan hålla rent med. Och här var jätte kaos/äckligt i köket då jag kom...Idag på morgonen var det åtminstone undan diskat och tomt i hon, för första gången! Tog bara två veckor 😁👍Jag jobbar dag och kväll och "sambon" natt, INTE en trevlig situation då vissa inte tar hänsyn...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar