tisdag 22 juli 2014

Det blev en kort arbetsvecka...

Denna arbetsvecka blev en riktig SKITvecka! Mina IBS tarmar satte igång och bökade på fredag, då det aldrig lett till att jag måste vara hemma så körde jag på. På söndag blev som en annan smärta...kämpade till halv tre och då var jag tvungen säga till arbetsledaren att det inte gick något mer. Ont så jag höll på kräkas, uppsvälld så jag knappt fick ner vatten i värmen. Det blev en "liggning" i osköna sängen från klockan tre söndag till nio på måndag morgon, endast ett läge funkade...höger sidan, låg jag på rygg eller vänstra sidan så blev smärtorna helt hemska. Sjukskrev mej och plockade och fixade mellan kramperna, innan jag körde iväg så vände allt, korken gick ur och det normala infann sej! Då är det...kramp och nära till toalett som gäller...
NU är allt riktigt till det normala, är dags att friskskriva sej, ledigveckan börjar imorgon och min blev ofrivilligt lite längre.
Har kommit någon åskskur

Det gröna huset vi bor i

Vi körde till Kiruna och Arctic Thai 
Hämtade Smilla i Vuollerim igår, Noah stannade kvar med kusin Anton. Handlade nödvändigheter innan vi landade hemma. Skönt med egna sängen oavsett och hemma om man inte mår så bra.
Idag på eftermiddagen tog vi, jag, Smilla och Caizy en tur till Lulviken för lite bad och mys. Köpte första ett strandparasoll till Caizy och en vattenleksak. Proppfullt på parkeringen men vi lyckades lirka in oss bland tallarna, stigen ner och...hamnar på nakenbadet! Tur vi var precis på gränsen så någon meter till vänster var det badkläder på igen. Det blev en aning sandigt då man fick bråka med Caizy, hon ville till våran filt och sprätte en massa...nå vi har överlevt, badat och plaskat så vi är helt slut nu! Tillbaka imorgon verkar det som.



Så fint fick Caizy där hon inte ville vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar