tisdag 15 juli 2014

Näe...styra mot Svappis om tre timmar...

Då är det sista dagen på denna lediga vecka, inte alls roligt och man blir fylld av ångest... Fast jag vet att då man är på plats så känns det ok om inget har varit till krånglat från föregående arbetsvecka. Börjar bli dags att stå på sej och ta fram lite kaxighet i lagom mängd skulle jag tro...hoppas jag hittar igen något sådant i mej själv.
Den lediga veckan har då varit helt perfekt, fylld med en massa aktiviteter, sol, lite bad och alldeles för mycket värme. Igår var vi till Vitåfors och hälsade på Fredrik och Noah. Blev en sväng till återvinningen i Råneå och ett dopp i poolen där, även jag klev ner där en stund, lyckas ju alltid bli frusen efter ett tag, men den stund som varade var skön. Fick punktering på högra bakdäcket...TYPISKT! Men reservdäcket var ett helt normalt däck så nu får det sitta på tills jag kan lösa det problemet, bara det håller tätt när man nu är i pendlarsvängen. Grillmiddag med fläskfile, kebabspett och lax, pommes och beasås. Smilla och Noah fick fria händer till att ordna efterrätt, jo då, varsin "soppa" fick de till något olika smaker och nja man ville inte riktigt äta någon av de, men super bra jobbat! Får man inte försöka så lär man sej inte. Vi blev sena hemåt, regnade efter vägen men idag är solen tillbaka.

Fredrik grillar middagen





Åskmoln

Åskskur



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar