fredag 21 november 2014

FÖRKYLD...

..döless på att vara det! Förkylning började visa sej i lördags, idag fredag har jag ännu kvar den. Hosta, feber, ond hals och huvudvärk. Sover knappt då hostan är värst på natten, men just nu, då jag är igång hostad, så känns det rätt ok, ligger visserligen under täcket, men ska ta mej in i duschen efter en vilostund. Måste handla så vi har mat under helgen och lite godsaker. Blir synd om hund och hem då man inte riktigt orkar, det är nu man hade velat ha en vuxen till i hushållet! Tur i oturen att Caizy ännu tar det lugnt med sitt högra bakben och att jag tvingar mej ta itu med all disk som blir. Har hunnit besikta bilen, före det fick den besöka en verkstad för att släcka motorlampan som lyst sedan jag bytte termostat för snart två år sedan... Nu var det så klart ett nytt fel så lampan lyser änny, lamdasonden måste bytes. Men känns rätt bra att man fick reda på det och att det ser ut att vara lätt att byta. Besiktningen gick över förväntan, trots check före så saknades tre lampor(de är inköpta och ska bytas snarast)en stötdämpare bak håller på att ge upp och en krängningshävare, inget jag behöver ombesikta för så jag är jätte nöjd! Nu försöker jag bara hitta billigaste delarna som behövs så jag får byta allt,  en spännande bilpyssel tid har man alltså framför sej. Gled förbi XXL som har öppnat på Storheden och gjorde lite fynd(eller?)tunna ullstrumpor(åtta par) till mej, Nadia och Nikie, Skor(Bearpaws, riktiga vinter skor!), ordentliga sulor, pannband(två st) till Nikie, vanliga strumpor(två par) till Noah, en micro fleece tröja till mej allt för 1149:- blir spännande se vad det är för kvalité, men så långt känns det ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar