fredag 14 november 2014

Näääe, nu är det snart plusgrader igen...

Fredagskväll på hemmaplan, sonen har dragit till fritidsgården och sextonårs dottern ska ut med kompisar, kvar hemma blir jag, Smilla, Caizy och resten av djuren. Rätt så skönt med lugn, ska ut på en sista promenad med Caizy på en stund. Har kommit liiite snö, med blir varmare och varmare så allt lär vara borta imorgon...TYPISKT! Imorgon blir det garagetid med bilen...besiktning till veckan så man får lov att kolla till den så gott det går. Oavsett så får den ALLTID ombesiktning...ny bil önskas! Igår fick jag en filmsnutt på min systerson, han blir snart tre år och fick diabetes i somras, stor förändring för min systers familj! Jag har själv haft det sedan jag var tolv(35 år)insulinpump sedan drygt tio år tebax, min äldsta dotter fick det då hon var tolv(tror jag hon var?) så man är som helt inne på det för egen del, men en liten knodd måste man hela tiden ha koll på, tar sin tid att lära sej känna om man ligger högt eller lågt och veta vad man känner, men sånt kommer. Filmen jag fick igår var då världens bästa Malte tar blodsocker på sej själv, så underbart att se och barn vänjer sej alltid fortare än de vuxna, accepterar också hoppas jag på. Kolla in honom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar