måndag 21 mars 2022

Att jag tog mig iväg...

 Ja det känns inte på riktigt ännu 😆 Jag? På jobb i Trondheim? Mycket oväntat men det här super häftigt, ta möjligheten ni som kan och vill! Finns säkert hakar på vägen, men det får lösa sig då i så fall. 

Har nu ändå kommit igång på jobbet. Hemtjänst här är samma uppdrag som hemma, den skillnad som finn är att här är arbetspassen 7,5 timmar, jämfört med 5-10 timmar hemma, inga! delade turer!!! Här städar man inte hos brukarna, tvätt har jag glömt att fråga om. Trevligt när man kommer till brukarna och man blir kallad "sykepleier" hemma blir man kallad "hembiträdet" 🤣

Självklart så längtar jag hem till de mina där hemma, jag vet att de kan själva och tror någon kan behöva visa för sig själv att den kan.


Diesel kisse ❤

J
Bolt hunden ❤

Som vanligt har man inte många bilder på barnen, men vi har daglig kontakt(gäller de tre yngsta) Försöker kolla runt en stund varje dag då tid finns. Idag gick jag till Pirbadet som är runt tio minuters promenad  hemifrån, vill ta mig ner till vattnet. Hänga där och kunna fota. Då min kamera är lite skadad och mitt favorit objektiv är borta(trasigttrasigt och kastat!)så får man ta det som finns, lusten att fota försvinner lite, men man får göra det bästa man kan....Så detta fastnade:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar