onsdag 23 mars 2022

En vecka...

 ...har nu gått, har lite hemlängtan så jag hoppas verkligen att det ger sig 😁 Inte ofta man har varit iväg på egen hand direkt. Igår fick hemlängtan mig att ta en sväng till IKEA. Varför inte liksom då det är så nära och något man känner igen. Behövde också köpa mig en till kudde till sängen. Hittade också mörkläggning i form av en veckad, svart, Shottis, smidig att kapa till rätt bredd och sedan bara tejpa på plats! Så nöjd att få ett mörkt sovrum, att jag sedan fick sämsta sömnen på länge måste bero på något annat.

Har haft dagvakt på jobbet, nytt område också... Då är det bara börja om från början med att försöka hitta var brukarna bor.  Jag kör fel ständigt och jämt trots GPS, tänker att den lilla vägen kan det väl inte vara...kommer nog en till, åsse har jag kört för långt...igen, eller missat avfarten. Hinner med många vändningar och u-svängar på sju timmar 😆 

Men nu hemma i soffan, har kvälls(afton)vakt imorgon och fredag, skönt med sovmorgon. Ätit grillkorv, ost & bacon och stekt ägg, min mathållning är lite så där, imorgon blir det nått av lammfärs. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar