fredag 1 juli 2022

1 juli!

Har snart avverkat första månaden och har då endast två månader kvar innan jag kan åka hem en vecka 😂👍 

Då jag fått tjänstledigt ett år så försöker jag forska lite inför hösten och lite vinter, var jobba? Är säker på att jag är klar med Norsk Hemtjänst och är sugen på att testa ett långtråkigt Sykehjem, nu är jag redo för det! Är också jätte sugen på Offshore jobb, men har nog varken erfarenhet eller utbildning för det, men ska lägga in en intresseanmälan så har jag i alla fall försökt.

På jobbet så är jag nääästan i alla spår numera, men har ännu inte vara förbi alla brukare 😳 börjar tro att det är omöjligt. De ordinarie har gått på ferie så lite fast ansatta och flera vikarier nu, är tydligen kaos på kvällsvakterna...tur jag jobbat dag i veckan.

Denna helg är min första lediga efter min semester, blir varannan i fortsättningen om inget extra dyker upp då och som man tackar ja till. Tog en promenad från Ila och hem med ett ölstopp på Ila Brainnstasjon, promenad längs fjordkanten hem, nu har jag bara försökt bli nerkyld, tvättat, ätit och ser serie. Värmen är så tjock och tät nu, dags för upplättande regn! Har inte planerat mer än att bara ta det lugnt, se hur vädret ser ut och låta det styra om det blir tur eller latmasken. Nu ska jag hänga tvätten på tork på balkongen,  lär vara torrt innan jag ska sova.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar