fredag 27 maj 2022

Då är det fredag då...

Lite drygt en vecka kvar innan det är dags flyga tillbaka till Trondheim, har mycket som jag hoppas ryms i resväskan 😁 så blir att hoppa igen den. Tur det blir sommar så man kan strunta i vinterkläder iaf. Mina största fundering just nu är vad jag ska jobba i för skor?! Har mina sandaler som funkar att köra bil i, men det är ju samtidigt mina privata favoriter 🤔 ja jag hinner kolla runt lite till veckan,  imorgon är det dags att börja fylla upp med mat hemma. Frysvaror och torrvaror, tar sin tid med buss då man måste orka bära hem det också. 

Bolt var till veterinären i tisdags, 24 maj, där fick han vaccin och blev av med sina kulor. Då bara en hade kommit ner i pungen så var han kryptorkid, det bästa är då tydligen att kastrera, men har varit planen från början då det inte fanns planer på parning och han har inte mått så där jätte bra här under löpperioden. Samma dag hade han turen att få åka till Dennis med Nikie och hänga på landet ända tills idag.

Jag tog bussen till Piteå igår för vidare transport till Dennis och Nikie, men då vi skulle handla mat och äta så kom de till Piteå plockade upp mig. Willys och Max... Det blev Dennis Plankstek (super gott!) till middag och jag och Nikie gjorde pannacotta med hallongelé, proppmätt blev man minsann!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar