torsdag 20 december 2012

Dag etthundrafemtionio...

...jul och jullov närmar sig, tror verkligen att barnen behöver få ta igen sig nu! Har inte hänt så mycket här på hemma fronten men ska göra ett snabbt sammandrag med hjälp av bilder, lägger till om något missas som jag kommer ihåg...
Tog tåget till Kiruna i fredags, Tia med som alltid. Var dags för Atlas Copcos(stavas hur?)årliga julbord och mitt första på många år. Bilden är tagen i parken bredvid Roberts lägenhet.
 Kan bara säga att Ripan i Kiruna hade ett helt suveränt julbord, ovan är lite av det kalla som fanns att välja av. Inkokt lax, varmrökt lax, rensteks rulle, vildsvin, lamm,kallrökt lax, gravad lax och en liten potatis...MUMS!
Ja man är inte den bästa på att föreviga sig själv, dels håller man oftast i kamera/mobil och blir ALDRIG vettig på en bild. Är sällan sminkad och här på toabesök, men en bild.
Blev en aning paff då det trillade ner en julklapp från Humana i brevinkastet, men kom en termosmugg som jag tänkt köa inför bilresan ner mot Njutånger, en aning tråkig är den så jag kanske köper mig en i julklapp ändå...i färg!
Då vi är rätt så många som ska med i bilen så blir det mycket packning, har länge önskat mig en takbox och har nu investerat i en(konto) på Jula, den är säkert inte den mest ultimata, men vi slänger upp allt mjuka där och kommer undan med att stuva in packning i bilen! Den är nu uppe i lägenheten avklädd och pimpad, monteras imorgon.
 Har haft ett otroligt gottesug under veckan och här har vi Julskum "Sura äpplen" och Polly "Charter" som jag hittade på Willys.
 Kartongen till takboxen gjorde Smilla en koja av, där vilade hon middag med Tia, Smilla har varit hemma i veckan med en förkylning.
 Våra julklappar som ska med, ingen jätte hög, men det är bara till barnen så klart!
Nikie pysslade till en ett litet hus till Smilla på skolan, fullt utrustat och leks i med alla så figurer som finns här hemma.
 Den här bilden är ju bara ett sånt måste, detta är Smilla då hon är ett dygn gammal, hon var "svullen" på grund av min diabetes, men en av fem är ändå rätt så ok och de får inga men av det. Bilden fanns bland farmors saker då vi tömde efter henne.
 Jag och Tia har hunnit ut till Hertsöträsk och promenerat
 Såg två älgar nedanför IP då jag var ute mes Tia en dag, gick då hem och lämnade hunden och tog med Smilla som aldrig sett älgar så, vi kunde kolla en bra stund innan de knallade vidare. Ko och kalv.

 Man ser en hundbak om man kollar noga, Tia söker sin boll i snön.
 Och hon hittade den!
Smilla blev lite trött på vår promenad och tog sig en vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar