tisdag 25 december 2012

Dag etthundrasextioett...

...vi tog oss till slut ner till Njutånger, fyra timmars försening då bilens termostat lagt av och jag fick snabbt köpa ett och in i ett garage för o byta. Inte ens rätt termostat fick jag men det verkar fungera rätt så ok ändå. Ska ordna ett rätt och riktigt termostat bara jag hittar ett.
Resan tog runt åtta timmar tror jag, rätt så halt på issa ställen och massor med SNIGLAR ute på vägarna, man blir ju tokig då folk kör 70 på en hundra väg och möjligheten till omkörning är minimal, gjorde två omkörningar som inte gillades av medtrafikanterna, men enligt mig själv  så var det ingen risk för att något skull kunna hända, jag är försiktig med barn i bilen.
Nu har vi boat(stökat)in oss i källarrummet där vi huserar. Julen har passerat och man känner sig lite trött och sliten.
 Anja och Henriks fina hus de köpt.
 Brorsdottern Emia.
 Systersonen Malte
 och storebror Love.
 Mina småbröders pappa med Smilla och Emia

 Julklappshögen var enorm!
 Emia med sin farfar.
 
 Chokladringar efter chokladögonen.
 Storkusin kör lillkusin i släpet.
 Vi har varit på promenad i dag.
 Fikade varmchoklad och kex i en snöhög.
 Malte palten mumsar på.
 Smilla ordnade en traktortur åt sig och Love, de är där inne.
 Så här åker Malte långpulka.
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar