tisdag 24 maj 2022

Ännu seg

Vara ledig gör mig "paralyserad" ständigt trött, vilar gärna middag och orkar inte mycket. Har ännu inte lyckats nå botten på tvättkorgen 😂 men hade jag nu tvättat en maskin om dagen frå det jag kom hem så hade det förstås varit klart. Rensar undan från golven och startar våra robotdammsugare så mycket det går, håra undan lite. Mina, nästan helt avhårade, kläder är åter igen väldigt håriga...

Igår träffade jag min kompis Rickard för en stund ute på stan med några glas vin och pizzamiddag, alltid trevligt ses och surra lite skit! 



Upp tidigt idag då lilla prinsen Bolt hade tid hos veterinären på Bergnäset, vaccin och kastrering stod på agendan. Han är inte så jätte förtjust i veterinärbesök...eller det går bra tills han ska få lugnande, då protesterar han hel vilt! Men då det är gjort så blir han sig själv igen och slappnar till slut av. Tog två timmar cirka tills jag kunde hämta honom igen, humöret var så där men det vände då vi var hemma igen. 


Har varit med Nikie till Rutviks Handelsträdgård och med Smilla till skatteverket för ett id kort, Bolt fick följa med Nikie till Holmträsk och mysa och jag fortsätter mitt sega häng här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar