fredag 13 maj 2022

Fredagen den 13:e

Och jag är absolut inte skrockfull. Ledig fredag, sista lediga dagen före min semester. Igår tog jag dubbelpass så är lite små seg idag. Sorterar vad som ska vara kvar och vad som ska med hem. Skönt att det går att lämna saker så man slipper släpa allt fram och tillbaka, tar för givet att jag inte byter boende. Rummet ska tömmas och städas ur om det behövs de veckor jag är borta.

Arbetsmässigt så går det väl ändå rätt så bra, förutom att vi bytt plattform/system på arbetstelefoner och datorer. Fick aldrig möjlighet att lära mig det gamla och då jag skulle lära mig det nya så kunde jag inte logga in, har därför gått på papper och har en del handskrivet som borde föras in, allmänna saker, de viktiga har jag tagit muntligt. Får hjälp här och där, men det sitter absolut INTE fast i min något tröga hjärna.

I onsdags, ledig dag, lyckades jag få ut mig på en liten tur. Ringves Botaniska för att se om det blivit några förändringar, men inte så mycket som jag trodde. Men fortfarande ett lugnt och skönt ställe, bara sitta ner och göra nästan ingenting. Kollade de sjöfåglar som var där och såg massor med ekorrar, de är vana med människor så de kommer rätt nära.

Vilka färger de har










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar