måndag 16 maj 2022

HEMMAPLAN ❤️

Ja äntligen i min egna säng, katt och hund på täcket. Blir att röja upp efter slarv "barnen" då vi har väldigt olika syn på hur man städar, gigantiska dammråttskollonier och två månaders dammlager, fylld tvättkorg.

Var skönt träffa de två yngsta som bor hemma trots hur det ser ut, kylen är full med grejer men vet inte vad som finns, får gå igenom imorgon. Först besök hos tandläkaren då två kindtänder behöver kollas upp, där ryker det jag tjänat in under påskhelgen 😦 

Hemresan då, var lite fundersam över 30 minuter mellan ankomst och avgång på Gardemoen, men då bagaget åkte hela vägen själv så var det lugnt. Lite avstånd mellan gaterna men kom fram i tid, fick undvika att kika in i de affärer som finns. Reser med min uråldriga resväska från 1996 som ännu är hel, inte repfri, men fungerar!


På Arlanda var det två timmar att sitta av så tänkte kolla film och ta en öl. Och der gick ju fint tills de började evakuera terminal 5 där jag satt och därifrån skulle planet gå. Packa ihop och iväg mot utgång, hann gå rätt långt och funderade på om de menade ut ut eller bara från terminalen. Och hur skulle man få reda på när man skulle åka? Kom på att kolla avgångar för att se om den var inställd, men finurligt nog så hade de bara ändrat gate, då var det bara styra näsan åt rätt håll och galoppera iväg. Buss till planet och iväg lite drygt en timme senare än vi skulle åkt.

Väl på Kallax så gick en buss inom 20 minuter så hemma strax före 18. Blev att beställa pizza till middag då jag var helt slut och har noll koll på innehållet i kyl och frys. Riktigt gott!
Siciliana, en mina favoriter





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar