torsdag 7 juli 2022

Avslutar den lediga dagen...

...i soffan med en serie, "Moon Knight" på Disney +, började se den för ett tag sedan men har helt glömt bort den. Är inte riktigt min grej att titta på, men den blir kanske mer bra med lite tur 👍

Tog mig ut på en kort tur i regnet, strand promenaden och stan hem. Gick in på lite affärer bara för att, börsen är rätt så tom nu efter en halv lön och ett onödigt slösande, jag tror alltid jag kan lyxa mig med små saker, men får till slut hejda mig då pengarna rullar för snabbt. Nu får jag bara se till så det finns mat fram till nästa lön. Har lax och kyckling i frysen och gjorde matlåda till tre arbetsdagar idag. Torsk pch rotfrukter i gräddsås, som en gryta. Blev riktigt gott men råkade koka sönder torsken 🙄 Har dammtorkat, torkat av golven och tvättat. Tog en fika på stan, som jag inte borde ha gjort med tanke på ekonomin, kaffe och en croissant kostar runt 110:- sek, hade kunnat köpa ätbart på Rema istället, men man lurar sig själv eller jag lurar mig själv att det löser sig. Får väl ta och panta det lilla som finns innan den 20:e då lönen kommer 😁

Har "unnat" mig glass


Färgglada hus tak

Bolt hos syrran 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar