onsdag 20 juli 2022

Inne på vecka sju av 12...

Är lättare denna gång, nu vet jag ju att jag ska vara borta ett visst antal veckor. Första turen hann jag knappt förbereda mig mentalt då allt gick så snabbt, var inte många veckor mellan idé och resan till Trondheim var jag fick orken ifrån är möjligheten till att kunna betala bort de "ful"skulder jag har dragit på mig och få möjlighet att lägga undan mer till pensionen, det går att snåla även här om man försöker tänka till och inte överdriva inköpen. I kylskåpet så har vi två hyllor var, mina jämfört med "sambons" är jätte tomma 😂 men jag klarar mig 👍 köper till matlådor och frukost. Idag fick vi lön och har haft en ledig dag. Varmare i luften men med regn, åkte upp till Sverres Borg så nu har jag betat av den. Gamla byggnader, museum, ruin och lite sånt. Aktiviteter för barn 👍Tog en fika där med en torr kaka och skapligt kaffe innan jag bussade ner till centrum.

Tog ut pengar till "sambon" för att betalat en tågbiljett hon köpt, kostar 40 Nkr att ta ut kontanter! Det snålar jag in på från och med idag och bokar mina egna biljetter. Då jag inte har Norska swish/vips så är det knepigt att ge någon pengar. Unnade mig en NEIPA på Mikrobryggeriet som jag velat besöka och sedan handla på Rema för att fylla kylen och kunna göra matlådor till de kommande arbetspassen, blir krämig pasta sallad med kyckling, kall mat för ovanlighetens skull. Måste göra fler lådor då jag jobbar sex pass, men ingredienser finns nu så det ordnas då lusten dyker upp eller i panik för att jag glömt bort det...















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar