söndag 3 juli 2022

Söndag då...

Imorgon påbörjar jag femte veckan av 12! Just nu går det att mota hemlängtan mest jobbigt att man inte har någon att hänga med de lediga timmar man har, inte ens en hund eller katt att gosa med 😔 eller barn att tjata på.

Igår ösregnade det hela dagen, då solen kom tillbaka på kvällen kändes det för sent att dra iväg någonstans och jag hade hunnit lata till mig rejält... Idag har det varit fint ute. Vaknar rätt tidigt då jag är ledig och tar det lugnt. Frukost på balkongen och sedan promenad till centrum. Där tog jag trikken upp till Lian, första besöket och när vi var på slut hållplatsen satt jag kvar i godan ro 😂 tills jag såg skylten, hjärnan kopplade inte trots att jag så att alla klev ut. Nåja hann hoppa av innan trikken åkte iväg till centrum igen. Riktigt mysigt där uppe, en liten sjö att bada i och lite olika små vägar att strosa efter i skogen. Gick runt ett tag och satt och slappade. Sedan ner till Ila och en kall öl på Ila Brainnstasjon...igen, mysigt lagomt ställe. Promenad hem. Så några timmar lyckades jag fördriva innan jag fortsatte hemma hänget, middag och bok på balkongen. Nu är båda pocket böckerna jag hade med mig utlästa, ska se vad som går att hitta på stan men misstänker att det blir en "dyr" investering jämfört med hemma. Nu mullrar åskan och mörka moln har tornat upp sig, får kanske se några blixtar!

I väntan på trikken 


Äkta vindrufs



Vätske-och läspaus på Ila 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar