torsdag 29 november 2012

Dag etthundrafemtiotre...

...äntligen verkar det få frysa till ute, andra dagen med minusgrader, kom även pytte lite snö igår. Är rätt segt här just nu, jag försöker kämpa med hemtentan som ska in imorgon. Har hälften kvar och paniken lär infinna sig ikväll. LIA rapporten som inte blev godkänd ska också justeras och lämnas in snarast. Att hitta svar på frågor går ju bra men formulera om, hitta egna ord är mitt stora problem i vissa lägen, ibland fattar jag inte ens vad det är man ska svara på...
Vid middagen igår, linssoppa och hembakta baguetter, så knäckte en tugga bröd min rotfyllningstand, nu är det andra gången det änder, sist for det lilla av den riktiga tanden som fanns kvar och nu den provisoriska lagningen. Har rofyllningstid tisdag nästa vecka, men fick åka o lägga igen. Stackars Tia fick en sen utgång då jag fick hoppa i kläderna och åka till tandis, men tog en desto längre sväng med henne. Grått grått nu då snö och sol håller sig borta, man längtar efter färg! Robotboy kör omkring och gör sitt jobb, jag ska flytta datorn till köket och ta itu med skoljobben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar