söndag 4 november 2012

Dag etthundratvå...

...har varit utanför skrivandet i några dagar då det har varit fullt upp av annat. Robert dök upp från Kiruna på onsdag och samma dag åkte Nikie iväg med syrran Nadia till Jokkmokk. Samma förmiddag åkte Noomie iväg på sitt Australienäventyr med sin kompis, Kallax-Arlanda-Heathrow-HongKong-Sydney tror jag minsann att det var. Nu är de då framme på plats! Torsdag så hade jag några timmar på skolan under eftermiddagen, sedan kollade vi en väldigt kort runda på stan. Inget köptes vad jag minns. Fredag hade vi bestämt att Teknikens Hus skulle besökas så där blev vi några timmar...på kvällen var det Halloween mys med bara familjen, maten blev köpt pizza och gottis har vi ätit sedan i onsdags tror jag. Smilla och Robert tog en runda "bus eller godis" till de kända i kvarteret, sedan film och sova. Lördag...? Något gjorde vi men vad har flugit ut ur mitt huvud. Nikie och extra barnet Anton kom med bussen från Vuollerim, kvälls tur till Coop för att köpa mera gottis och mer film. Idag tog jag och Robert itu med bilen, fick lös(Robert) däcket som rostat fast, bytte olja(Robert) och vindrutetorkare(Robert) jag gjorde mest inget ser jag nu...men tre däck har jag då skiftat tidigare... Nu har Robert landat i sitt hem efter tåg härifrån, jag och Nikie har tränat och handlat...nu ska jag kolla "Ink Master Sverige" som jag börjat kolla men glömt bort...
 

 Varsin kopp kaffe och dricka blev det i en paus
 
 
Vi blev nöjda med våran utsmyckning av köket, endast en vampyr på besök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar