onsdag 21 november 2012

Dag etthundrafjorton...

...var på föreläsning i en timme då Nikie hade tid på BUP halv elva. Nu är diagnosen klar i alla fall och så länge skolan håller med de resurser hon redan får nytta så klarar hon sig utan någon medicin. Så ett till bokstavsbarn, nu ADhD till den andra med ADHD. Ens egna funderingar är att ag nog också är ett ADhD barn för vi är otroligt likadana i vårat beteende jag och Nikie...synd bara att det tar sådan tid om man vill bli utredd, men samtidigt så har man ändå någon slags kontroll på det mesta eller en välordnad väldigt rörig röra... Då ekonomin redan är spräckt så lyxade jag och Nikie med lunch på Exotic, mumsade i oss en massa gott och friterade bananer och glass efter maten! Ut till Barnenshus för att köpa Smillas julklapp, ett dockskåp. Jag vet inte hur länge man leker med sånna men hon har önskat sig ett länge. Blir roligt då det ska möbleras och ljussättas. Kommer ihåg då jag och stora syrran fick våra, minns inte hur gamla vi var, men 6 och 7 eller 7 och 8, en jul då vi bodde i Eskilstuna så fick vi varsitt helt komplett dockskåp, mysigast var då man släckte i rummet och tände alla små lampor i mini huset, det vet jag att Smilla kommer att älska...och jag...och Nikie. Hur länge man lekte med det vet jag inte, men då jag var något äldre kommer jag ihåg att jag "renoverade" det tapetserade om... Middag blev den ständigt återkommande Korvstroganoffen med ris till, snabb att få ihop och gillas av alla. Träning en stund efter maten, bröst och armars tur ikväll. Pushdowns, bicepscurls, bänkpress och vad nu allt heter...några maskiner, lite hantlar. Tog några drag i roddmaskinen efteråt då Nikie tog en sväng på löpbandet. Regnade då vi åkte hem, tråkväder! Nu ska jag in i duschen och dyka i säng, hämta kraft så jag kan pyssla med hemtenta och rapport imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar