torsdag 7 februari 2013

Dag etthundrasjuttiosex...

...då är jag och Tia hema igen, vi var efterlängtade och längtade lika mycket hem! Smilla hade köpt choklad för egna pengar som hon bjudit på och hon gjorde kaffe till mig. Detta mumsade man i sig med barnasällskap, och katt och hund, i soffan till Antikrundan, torsdagens favvoprogram. Är tråkigt att man inte ska vara med Kiruna gänget mer, men vi lär träffas någon gång under utbildningen innan vi blir klara. Mätningen under tre dagar har gett massor, det praktiska och teoretiska borde mixas mer för att man ska få in det ordentligt, men är kanske bara jag som tycker det då jag gillar mätning/utsättning/avvägning...
En hög med Kuriren att bläddra igenom och deprimerande post som väntade, usch vad det är gruvsamt öppna brev som man vet är åt helvete! Försökte få hjälp av soc så vi ska kunna betala hyra, el, fritids, telefon o.s.v. men eftersom de inte räknar med de avbetalningar som man dragit på sig eller de privata skulder man försöker betala igen eller vissa måsten(som oftast inköps på rea)som kläder då barnen nött ut eller växt ur eller att barnen(tre av dem) fyller år i februari(Smilla har aldrig haft kalas eftersom vi aldrig har pengar kvar tills den tionde februari)man har dessutom gigantiska hål kvar efter sommarens arbetslöshet, ett års plugg och skit julen. Jag ligger nu efter med Januaris alla räkningar...då blir det att ringa runt och förklara läget imorgon, hoppas att de kan hålla undan att man måste börja betala igen i februari och att det kan spridas ut på måååånga månader, fy sata vad jag mår skit just nu!!! Då pengarna inte räcker för att täcka in så har jag tankat bilen full, kör med de två yngsta till syrran i Vuollerim imorgon för att ta en tur upp till Jokkmokk och vintermarknaden på lördag! Så jag gör som det jag kan för att försöka hålla mig på humör och att vi ska ha något att se fram mot, det där med skidåkning kommer vi inte kunna göra något mycket i vinter, vägtrafikskatten på nästan tvåtusen är obetald så snart blir det körförbud skulle jag tro...fast vad gör det då vi inte har pengar till liftkort! Och Noah är i behov av ny hjälm och googles så...alternativet blir kanske att sälja våra utrustningar för att hålla oss på benen, tala om att hugga benen av en i så fall...
Det positiva idag, förutom att komma hem, är att jag lyckats få till några svar på de inlämningar vi har, skolan är en jätte viktig del nu, så man blir godkänd! Ska jobba från måndag och läsa så gott det går på sidan av, i två veckor bara men det ger någon extra slant att täppa igen groparna med! Har vovve och minsting under täcket, kommer nog sova gott. Ska upp tidigt och se om min eventuella "chef" underpraktiken hinner träffa mig för lunchen. Göra ett väldigt gott intryck, inte surra för mycket på grund av nervositet, så att han tycker att jag passar till den uppgift han tänkt, håll tummarna! Nu  ska jag kolla tidningar eventuellt Lyxfällan, där hade man passat in, somna så gott, sakna Robert lite och se fram mot Jokkokks Marknad, första gången man ser den på åtta år!








Vad less man blir på blogger då det strular! Kan inte göra mina foton större, nu igen...jävla tjorv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar