onsdag 20 april 2022

En månad i Trondheim...

 Ja vad skriver man, tiden har gått otroligt sakta, är lika lång tid kvar tills jag ska åka hem på ferie. Barnen...eller den vuxne och den snart vuxna...är i luven på varandra hela tiden och hur jag ska få till det har jag ingen aning, vi behöver dela upp oss är en viktig ingrediens i alla fall, den vuxna sonenpå 22 önskar jag ett fast jobbet han har möjlighet att söka lägenhet. Eller att jag och yngsta hittar en mindre lägenhet som vi kan flytta till, antingen tar sonen över den gamla eller så säger jag upp den. Lite ont i magen får man på tanken av flytt, men det nya boendet måste vara billigare och ligga längre ner, man blir ju äldre. Så möjligheten till detta är inte så stor, men försöker.

Arbetsjobbet då, hade åtta dagar på rake, men det behövdes någon på morgonen idag och är dålig på att säga nej. Iväg på pass nio på morgonen och två kvar innan en, förhoppningsvis, ledig helg. När ena avdelnings ledaren frågade om jag kunde ta dubbelpass idag så tackade jag nej, men strax efter slänger jag ur mig att jag kanta ett extra lördag eller söndag. Då jag har planen att gå och lyssna på musik på lördag kväll så var detta inte så smart. Och när jag försökte få prata med någon efter jobbet så sitter de upptagna 😦 så lördag fm går bra och söndag em, har köpt biljett till lördagskvällen. Räddharen ska ut på egen hand. Kan bli in och direkt hem, men tror de spelar bra musik! Och det räcker långt, man får hänga någonstans med en öl i handen och bara överleva 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar