lördag 23 april 2022

Ledig lördag...

 ...började med sovmorgon 🥰 det var riktigt skönt även om jag sällan blir utvilad, vaknar alltid flera gånger på nätterna oavsett. Just inatt bestämde sig tarmen att den skulle tömma sig (ätit en del brunost/mesost) Vaknade av klåda där plattan till stomipåsen sitter, så mycket att jag var tvungen att gå upp och byta och vid byte så trodde jag att det aldrig skulle sluta komma avföring. Första gången på snart två år som jag fått sådan klåda, men tur ändå att det gick att åtgärda, mindre tur att det var mitt i natten.

Efter frukost gick jag till Ringves Botaniska Trädgård, tänker att jag ska följa den under sommaren. Just nu finns lite vårblommor i den gamla trädgården men i övrigt inte så mycket. En skön plats för lugn känns det som, bara sitta på en bänk och må gott. Tittade in på caféet men det var inte något som lockade, tur jag hade vattenflaska och MellomBar i ryggan 😊 

Hemvägen gick jag ner till Korsvika och följde fjorden en bit, mycket människor i rörelsen, en del låg och solade och andra gjorde som jag och promenerade. Hungrig då jag kom hem och tur man har mat färdigt! Sedan tittade jag serie en stund och tog en stödvila.

Nu blir det att få i sig något mer i magen, har hällt upp ett glas vin då det blir utgång, ta sig en dusch och pepp av mig själv så jag inte backar ut 😳











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar