söndag 3 april 2022

Aprilväder och ledig helg...

 Blötsnö täcker Trondheim, tar nog en promenad till Piren senare. Då jag är hemma kan jag göra ingenting hur länge som helst och här vill jag bara ut, så gör lite både och idag.

Igår var jag ute i slasket och strosade runt i flera timmar, till Nidarosdomen via Bakklandet, in i Nidarosdomen och de museerna som är där Biskopsgården och Riksregalierna(fotoförbud). Intressant med alla detaljer, vilka färgglada fönster, synd att jag bara har 50mm objektiv då man vill nära. Hängde där någon timme innan jag gick till centrum för att äta. Hamnade på Frati, Italiensk restaurang, pasta med frutti di mare, smakade bra men blev fort kallt 🙁 Sedan gick jag in på Øx tap room för att se vad det är, live musik, jazz, just då. Många olika sorters öl och personalen kändes kunniga. Blir nog fler besök där 👍

Biobiljett bokat till 15:30 så leta rätt på Nova, kollade Morbius som sonen tipsade om, sevärd men blev lite rastlös, trevligt med bio. Gick hem efter filmen och var helt slut, tv och tidig kväll. Sover runt 10 timmar utan problem(eller vaknar hela tiden)och är inte utvilad 😆











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar