fredag 22 april 2022

Slut men nöjd...

 ...nu känns det bra på jobbet, krånglar till det ibland men är snabbare på att få det rätt. Har jobbat 11 dagar på raken, sju timmar varje pass och det funkar tack vare att jag bara har mig själv att ta hand om! Jag glömmer bort att då jag är hemma så finns två människor till och en lite skrutt hund, tjock kisse katt och våra inventarier Pärlan med dotter(nymfparakiter). Hemma tar man huvudansvar då det gäller handling, mat och tvätt och städ, här måste jag förstås göra det samma, men då bara för en människa! Finns gott om tid till vila och att sova trots arbetspass varje dag., lite lätt grötig i huvudet, men ändå ok.

Tog en promenad hemåt, blir runt 8-9 km beroendes på vilka vägar man tar, men med sol och gott om tid så blir det en vila. Har slöat på balkongen med bok, Blodlokan av Louise Boije AF Gennäs, och bubbel...så skönt att bara hänga i kvällssolen på balkongen och göra absolut ingenting 😁

Igår var det Vikarträff på Hevd i centrum, bjudna på mat och träffa den man har haft kontakt med, få ställa lite frågor över sådant man funderar över och träffa några andra Dedicare anställda. Helt suveränt! Och min framtidsplan lutar åt mer Norge jobb om "barnen" tycker det är ok, men med andra villkor angående tid borta och hemma förstås. Jobba på en Ö hade jag velat prova på, lite mindre folk än här i Trondheim som känns lite för stort, ensam varg som man är. Men dyker ett bra jobb upp här så kan jag fortsätta. Nummer ett i planen är att jag vill bort från hemtjänst 😲 det verkar INTE vara möjligt med en hemtjänst UTAN stress?! I stress har man varit större delen av sitt liv, hade varit skönt med lite lugnare jobb. 

Imorgon ska jag och lyssna på live musik på Fru Lundgrens, en bar nerför en trappa nära hemmet, gillar inte att göra sådant själv men nu är det dags att bli modig! Så imorgon kväll blir det att lyssna på Waist a Saint, tror det blir bra om jag nu törs gå, kan vända vid dörren men då har jag försökt och borde ta mig längre nästa gång!

Nu ser jag fram emot en rejäl sovmorgon, ut på tur på dagen och sedan ladda för kvällen 😁

Gott på sportknäcke

Balkong häng i kvällssolen 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar