söndag 14 december 2014

Halv tolv...

...mitt i natta och både jag och Smilla är vakna. Blev att kolla en film som startades alldeles för sent "The Quiet Ones" som var så spännande att man ville se klart! Nu är man nog en aning övertrött, men jag vet att vi dånar så fort man bara försöker. Fem skoldagar har de kvar och sedan är det jullov! Vi gjorde en liten städningsvariant och har fått upp det julpynt som ska vara, saknar visserligen ett pepparkakshus, men man kan inte få allt...sätta upp det till helgen funkar förstås. Julgran med massor av pumlor, vi glömde glittret i bilen så det kommer upp imorgon. Tomtar, hemgjorda och köpta huserar på TV-bänken, granen sitter inte stadigt i sin fot så får se om man orkar staga upp den sneda imorgon med... Vi drog en snabbis till Storheden och handlade upp våra sista korvören, hoppas allt räcker till fredag då påfyllning kommer...Har inte fått ihop så många arbetstimmar och a-kassan blir låg...bara dra in den redan tighta svångremmen ytterligare några hål...HATAR ATT VARA ARBETSLÖS, man blir INTE fet av a-kassa... Till på köpet då(som vanligt)jul = inköp av klappar(förra året köptes inga) nu valde jag några klappar och då kommer inkasso strax bakom = dubbelt att betala ut nu, bilens skatt eller vad det nu är, nästan två tusen ska ut, Smillas ridlektioner samma summa...obetalt, trasig skärm på mobilen...kostar 600-1700 om man gör själv eller så lämnar in... Ekonomin hämtar upp sej hjälpligt om jag får säsongsjobb eller ännu hellre en heltidsanställning året runt med en vettig lön! Det är ju som tur att man aldrig haft det fett och hunnit bli bortskämd med en massa pengar...

Vår sneda gran ur rakare vinkel


Bygga kan jag, stall iaf...eller uthus eller nått...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar