måndag 23 juli 2012

Då är...

...dagen snart slut, jag har så galet tråkigt!!! Min första sommar på alla mina arbetslösa år som jag är utan sommarjobb, helt otroligt...har lämnat in x-antal ansökningar med men som vanligt får man knappt ett medelande att de iaf har fått in det. Det tråkigaste är att jag inte haft inkomst sedan slutet på maj...överlever gör man alltid på ett eller annat sätt, nu väntar jag på att försäkringskassan ska kunna klura ut vilken ersättning jag ska ha för mina 10 fp-dagar i juni och väntar på beslut från a-kassan ang ev stämpling. Så denna månad blir mer än en räkning eftersläpande...e väl då man får som mest lust att slösa, av tråk och hopplöshet, fast man vet att alla kronor borde sparas. Tyvärr är man en ständig kritsare, avbetalningarna ramlar in varje månad i en jämn ström...ett sätt att handla på som man mår uselt av men man dämpar den hopplösa känslan tillfälligt...

Turen till Sus gick alldeles utmärkt, nu har jag slangar, kanyler och ampuller för några veckor framåt. Pump är det bästa som hänt mej i diabeteshistorien, kroppen mår(borde iaf)bättre och man slipper en massa stick, lite besvärligt med en pump som man ständigt ska ha koll på, men man vänjer sej med allt!

På väg hem gjorde vi ett stopp i stan, hade några ställen att besöka och inget,av tre, var öppet! Väldigt dålig timing, tur att Willys var öppet och vi behövde handla där med. Har ätit lite jordgubbskräm, vatt ut med Tia-hund och ska nu kolla film med fjortonåringen "Sand Sharks" verkar handla om hajar i sand, blir spännande det här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar