söndag 29 juli 2012

Då blir det dag tretton...

...i bloggarlivet. Här i Kiruna är det höstväder, regn och grått, lite synd då vi hade tänkt köra en runda och kolla lite. Nå man får vara glad att det finns tak att hålla sig under.

I morse ringde min kusin och meddelade att vår farmor/mormor dött i natt, är ju tråkigt även fast det som är dags, hon har varit i glömskans land länge och började tyna bort för någon vecka sedan. Var där någon timme vid senaste dippen, många minnen som kommer fram då, jag har varit mycket med henne under min uppväxt. Kvar på min pappas sida finns nu jag, min bror Daniel, broder Tomas(som vi fick då pappa dog) och kusin Tobias. På min mammas sida så är vi också väldigt få, jag, syster Anja, brorsorna Klas och Jonas, morbror Arne där kontakten är = noll och kusin Helen. Märkligt med sån lite släkt egentligen, tror nog att det har påverkat till att jag själv har fem barn...kanske. Att glädjas över är alla våra barn, tre små syskonbarn har jag nere i Hudiksvall, vi ses väldigt sällan, men kör dit under vecka 32. Har planer på flytt dit ner då jag avslutat min utbildning om två år, men det beror ju på om och var man hamnar vid jobbmöjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar