söndag 26 augusti 2012

Dag fyrtio...

...och vi har varit hemma sedan halv två tiden. Sonen var då redan hemma, nu är det fjortoåringen som som saknas. Hon ska hämtas på busstationen lite senare. Jag vill helst bara krypa i säng och dra täcket över huvudet... Fick huvudvärk då jag körde, så tog en vila hemma, men var ännu kvar då jag steg upp. Ett värkpiller har nu botat, men attans vad jag känner mej inte riktigt pigg.

Igår bjöds det på god middag och vi satt länge och surrade och tog ett glas vin, tömde deras rester från förra helgens kräftskiva. Emelie och Erik var och Robert tog en sväng ner från jobbet i Kiruna. En trevlig kväll, kanske orsaken till huvudet. Trängdes med Robert i den korta soffan, varmt blev det men somnade gjorde vi.

Nu på morgonen så steg vi bara upp, drack kaffe och packade. Är skönt komma iväg tidigt, har också tvättstugan nu. Stannade till efter vägen två gånger för något foto, men skippade sedan Nilles och pizza.

Helgens största händelse är att Jerika som är på långsemester i Alanya, Turkiet, fick tag på barnens pappa, lämnade Nikies tfn.nummer till honom så han ringde en lycklig tjej igår! Nu vill jag bara få ner henne och Noah dit och sedan hoppas jag på att han blir bättre på att upprätthålla kontakten med dom. Fast då han numera pratar svenska så är i alla fall inte språket något problem! Sedan drog han lite som inte stämmer men misstolkningar sker hela tiden.
Robert och Smilla tog ett kvälls dopp
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt, hoppas dom kommer till Turkiet! :)

    SvaraRadera
  2. JA!!! De ska dit efter konstens alla regler...att man kanske måste med gör ju inte så ont...

    SvaraRadera