tisdag 21 augusti 2012

Gäsp, gäsp...

...jobbigt då man blir så här toktrött! Då vi hade lektion så höll jag på somna sittande, men steg upp och fyllde på med kallt vatten att dricka, klarade mig till slutet. Fast det var mest genomgång av det vi hade sist och instuderingsfrågorna. Nya papper har redan kommit på mejlen, ska strax kolla innehållet...har nästa träff redan på torsdag, då drar ämne två också igång.
Irritationsmoment. Vi har grannar som jag känner mig väääldigt irriterad på. Jag dömmer aldrig någon efter vad andra säger utan brukar avvakta för o se vem personen/erna är...gjorde det i detta fall trots allt skitsnack man hört, men kan bara säga en sak, skitsnacket stämmer till 100%. Då de flyttade in på nedre våningen så sa de åt barnen att de inte fick vara på gräset framför deras fönster, kan garantera att de då inte stod o glodde in genom deras fönster. Sedan fick de inte vara bakom på gräset där deras lilla altan var...och de var ju inte på altanen och sprang...Min son var även utsatt av kvinnan då hon jobbade på den skola han gick lågstadiet på. Min yngsta lekte med den"förbjudna" jorden på balkongen, då råkade hon och kompisen sprätta ner jord på deras tvätt som frun stod och hängde, hon levde om så det hördes långa vägar. Visst kan det vara trist när en sån sak händer, men nu var det en engångs grej och en olycka, sedan kommer maken upp och ser ut som ett ilsket bi...att barnen står och slänger ner jord på deras tvätt! Vid detta laget har de båda tjejerna låst in sig på en toalett i rena förskräckelsen över fruns svada då det hände. Jag fick inte ur de vad som hänt just då. Mannen säger att nu måste de tvätta om allt, jag erbjöd att jag kunde göra det men de hade minsann egen maskin de med! Sedan då man tror att saken är ur världen så fortsätter deras dotter att fråga min lilltjej varför hon kastar jord på deras tvätt, min lilltjej tyckte inte det var speciellt roligt. Nu i kväll tyckte frun att hon var tvungen att ifråga sätta min fjortonårings rökning!!! Vad i helvete har hon med andras saker att göra?! Näe...jag tycker man ska sopa framför den egna dörren innan man klagar på andra, typiskt sådana som inte ser sina eller sina barns brister...tror att de är mer än andra eller vad det nu är.
USCH VAD ILSKEN MAN BLIR!!!Det är tur att små saker glöms, men bra grannar? NEJ!! De borde bosätta sig där inga andra bor så de slipper störa sig på andra. Inte så konstigt de jämt ser irriterade ut då vi är så besvärliga...måste ta på deras krafter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar